Projekty muzyczne CeTA w ramach Avant Art Festival

W ramach tegorocznej edycji Avant Art Festival, w CeTA odbędą się dwa koncerty SynthArt i Vox Machinatione, realizowane przez CeTA wspólnie z baskijską artystką Ainarą LeGardon oraz wrocławskimi uczelniami. Na wydarzenia zapraszamy 4 października o godzinie 16.45 i 18.00 do Studia Filmowego im. Zbyszka Cybulskiego. Wstęp wolny.

SynthArt, 4 października godz. 16:45

Audiowizualna kooperacja studentów wrocławskich, syntetyzująca doświadczenia zwiazane ze sztuką mediów, kompozycją muzyczną oraz informatyką. Ujawnione zostaną realizacje, do których stworzenia wykorzystane zostały zbudowane specjalnie na tę okazję systemy generatywne, wieloekranowe wizualizacje, dźwięk przestrzenny oraz unikatowe sposoby obróbki dźwięku i obrazu. Projekt koordynują: Dariusz Jackowski (Centrum Technologii Audiowizualnych), Paweł Lisek (Akademia Sztuk Pięknych) i Adam Porębski (Akademia Muzyczna). W projekcie biorą udział: Natalia Kosmala (ASP), Jagna Krzanowska (AMuz), Rafał Cieślak (Uwr), Adrian Jackowski (ASP), Jakub Kowalski (UWr), Alex Malets (CeTA), Artur Rosa (UWr), Jakub Sękowski (UWr), Tymoteusz Witczak (AMuz), Michał Ziółkowski (AMuz). Dodatkowo wystąpią: Monika Kowalczuk (wiolonczela), Marta Kowalczuk (skrzypce), Beniamin Głuszek (gitara elektryczna), Szymon Chrobak (gitara 12-strunowa).

Dariusz Jackowski – multiinstrumentalista, improwizator, kompozytor, informatyk, specjalista od syntezy i przetwarzania dźwięku oraz systemów generatywnych. Pracuje w CeTA jako Sound and Music Computing Researcher. Zawodowo specjalizuje sie w syntezie i przetwarzaniu dźwięku, sztuce generatywnej, programowaniu wizualnym i algorytmach sonifikacji. Artystycznie inspiruje się między innymi muzyką poważną (m. in Bartok, Xenakis, Stravinsky. Messaien, Crumb), latynoską (np. Novos Baianos), alternatywnym rockiem (m. in. Deerhoof, Trans Am., Devo), elektroniką (Autechre, Pan Sonic, Shackleton, David Torn), metalem (Pantera, Black Sabbath, High on Fire), jazzem (Dave Douglas, The Bad Plus, Wayne Krantz) i free impro (John Zorn, Susan Alcorn, Derek Bailey). Współtwórca Wrocławskiej Orkiestry Improwizującej. Współpracował , m.in. z Pawłem Hendrichem, Cezarym Duchnowskim, Andrzejem Bauerem, Macio Morettim, Pawłem Romańczukiem i Adamem Bałdychem. Brał udział w festiwalach Musica Polonica Nova 2014 i ISCM World Music Days 2014. Regularnie publikuje prace na konferencjach naukowych, poświęconych nowym technologiom w dźwieku i muzyce (ICMC, SMC). Wspólnie z Adamem Webster’em stworzył i współprowadzi Wrocławską Orkiestrę Improwizującą.

Więcej o artyście: https://soundcloud.com/dariusz-jackowski-1

Paweł Lisek – artysta, twórca i realizator interaktywnych projektów multimedialnych. Ukończył Wydział Malarstwa, a obecnie pracuje na Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Sztuki Mediów. W realizowanych projektach łączy warstwę dźwiękową z obrazem tworząc interaktywne instalacje i koncerty multimedialne. Jako artysta wizualny często współpracuje z kompozytorami i muzykami. Był odpowiedzialny za sferę wizualną przy projekcie „Ocalić od zapomnienia â Witold Szalonek i jego dźwięki kombinowane” z Sound Factory Orchestra. Stworzył wraz z Adamem Ablem i Cezarym Duchnowskim projekt FANTOM, który rozpoczyna serię pokazów tworzonych wspólnie przez artystów wizualnych i artystów muzycznych związanymi z Wrocławiem. Na festiwalu w toruńskim CSW Lutosławski / Pole Widzenia â Pole Słyszenia wystąpił w projekcie AVATAR wraz z Adamem Bałdychem i Pawłem Hendrichem. W ramach piątej edycji wrocławskiego festiwalu Musica Electronica Nova wraz ze studentami tworzył wizualne improwizowane impresje dla belgijskiego zespołu Musiques & Recherches do utworów Bogusława Schaeffera i Trevora Wisharta.

Adam Porębski w 2014 roku ukończył z Dyplomem Honorowym Primus Inter Pares studia magisterskie w zakresie kompozycji w klasie Krystiana Kiełba (kompozycja). Równolegle ukończył także studia magisterskie w zakresie gry na skrzypcach, kształcąc się pod kierunkiem Małgorzaty Kogut-Ślandy. Laureat m.in. Międzynarodowego Konkursu „GENERACE” w Ostrawie (2013), Konkursu Kompozytorskiego im. T. Ochlewskiego w Krakowie (2012), Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego Krzysztofa Pendereckiego ARBORETUM w Radomiu (2012), Konkursu Kompozytorskiego im. G. Fitelberga w Katowicach (2011), Konkursu Kompozytorskiego „Śląskiej Trybuny Kompozytorów” im. W. Szalonka w Katowicach (2009). Wielokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Prezydenta Wrocławia, ZAiKSu. Laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla studentów uczelni artystycznych za wybitne osiągnięcia w twórczości artystycznej (2012) oraz konkursu Studencki Nobel (2014). Obok aktywności kompozytorskiej ważne miejsce w życiu Adama Porębskiego zajmuje sztuka wykonawcza w zakresie gry na skrzypcach, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki XX i XXI wieku, w tym propagowanie twórczości Ryszarda Bukowskiego. Chętnie podejmuje się także działań improwizatorskich, również z wykorzystaniem live electronics.

Więcej o artyście: http://adamporebski.com/

Vox Machinatione, 4 października godz. 18:00

Synergia organicznych improwizacji wokalnych z beat’ową i eksperymentalną elektroniką oraz elementami muzyki współczesnej; ambientalne przestrzenie: wycyzelowane brzmienia, postindustrialne tekstury, wpływy staroświeckich horrorów i kameralistyka. Skonstruowane na tę okoliczność syntezatory, wokal, amplifikowane przedmioty zderzą się z brzmieniem skrzypiec (Adam Porębski), oboju (Łukasz Wilczura) i wiolonczeli (Adam Webster) i oprawą wizualną. Za projekt odpowiadają Dariusz Jackowski (Centrum Technologii Audiowizualnych) oraz baskijska artystka Ainara LeGardon przy współpracy z Różą Smółką (oprawa wizualna; CeTA). Gościnnie w jednym z utworów wystąpi Kostas Georgakopulos.

Dariusz Jackowski – multiinstrumentalista, improwizator, kompozytor, informatyk, specjalista od syntezy i przetwarzania dźwięku oraz systemów generatywnych. Pracuje w CeTA jako Sound and Music Computing Researcher. Zawodowo specjalizuje sie w syntezie i przetwarzaniu dźwięku, sztuce generatywnej, programowaniu wizualnym i algorytmach sonifikacji. Artystycznie inspiruje się między innymi muzyką poważną (m. in Bartok, Xenakis, Stravinsky. Messaien, Crumb), latynoską (np. Novos Baianos), alternatywnym rockiem (m. in. Deerhoof, Trans Am., Devo), elektroniką (Autechre, Pan Sonic, Shackleton, David Torn), metalem (Pantera, Black Sabbath, High on Fire), jazzem (Dave Douglas, The Bad Plus, Wayne Krantz) i free impro (John Zorn, Susan Alcorn, Derek Bailey). Współtwórca Wrocławskiej Orkiestry Improwizującej. Współpracował , m.in. z Pawłem Hendrichem, Cezarym Duchnowskim, Andrzejem Bauerem, Macio Morettim, Pawłem Romańczukiem i Adamem Bałdychem. Brał udział w festiwalach Musica Polonica Nova 2014 i ISCM World Music Days 2014. Regularnie publikuje prace na konferencjach naukowych, poświęconych nowym technologiom w dźwieku i muzyce (ICMC, SMC). Wspólnie z Adamem Webster’em stworzył i współprowadzi Wrocławską Orkiestrę Improwizującą.

Więcej o artyście: https://soundcloud.com/dariusz-jackowski-1

Ainara LeGardon – artystka pochodząca z Bilbao, jedna z najważniejszych przedstawicielek hiszpańskiej sceny alternatywnej. W latach 1994-2003 była wokalistką i gitarzystką w zespole rockowym Onion. Jako artystka solowa zadebiutowała w 2003 r. płytą „In the mirror”. W 2014 r. wydała swój piąty już album „Every minute”. Podczas swoich improwizowanych występów często wykorzystuje jedynie własny głos i ciało, a także wybrane przedmioty jako instrumenty. Artystka występuje ponadto w Orquesta FOCO – najstarszej w Europie orkiestrze improwizującej, działającej od 1996 roku.

Więcej o artyście: http://www.ainaralegardon.com/

Róża Smółka – absolwentka fotografii na Wydziale Komunikacji Multimedialnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz Postprodukcji Fotograficznej, Filmowej i Telewizyjnej na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Zajmuje się fotografią eksperymentalną oraz realizacją/montażem video. Autorka i współorganizatorka wystaw, m.in. „Poznań Gallery Weekend” w Galerii Tak, „Lapis Infernalis” w Galerii Ptapty w Teatrze Polskim w Poznaniu, „Przemianowanie” w Galerii Miejsce Sztuki 44 w Świnoujściu, „Ciemna Strona Wrocławia” w Dolnośląskim Centrum Fotografii Domek Romański. Instruktorka warsztatów fotograficznych i filmowych m.in. dla Centrum Technologii Audiowizualnych, Stowarzyszenia Nowe Horyzonty, Centrum Kreacji Multimedialnej,Festiwalu FAMA w Świnoujściu. Inicjatorka Spotkań Twórców Audiowizualnych (STA), których celem jest promocja młodych twórców związanych z filmem, fotografią, animacją, wideo, muzyką i wszelkimi formami audiowizualnymi. Mieszka i pracuje we Wrocławiu jako specjalista ds. działań multimedialnych w Centrum Technologii Audiowizualnych.

Menu