CeTA partnerem festiwalu Musica Polonica Nova

CeTA partnerem festiwalu Musica Polonica Nova

4 i 6. kwietnia br. w CeTA odbędą się trzy koncerty w ramach festiwalu polskiej muzyki współczesnej Musica Polonica Nova. Dodatkową atrakcją festiwalu są również warsztaty „Dźwiękowy mecz- warsztaty między grą komputerową a grą na instrumencie” (CeTA, 7-10.04). Centrum Technologii Audiowizualnych jest partnerem wydarzenia.

musica_polonica_nova_m

4.04.2014, piątek, godz. 21:30
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA), Studio Filmowe im. Z. Cybulskiego, ul. Wystawowa 1
Awangarda i improwizacja – koncert muzyki improwizowanej

Improwizacja staje się coraz ważniejszą formą wypowiedzi w muzyce współczesnej i zarazem jednym z najjaśniejszych jej elementów. Dlatego improwizacji poświęcony cały koncert, który odbędzie się 4 kwietnia w Centrum Technologii Audiowizualnych. Będzie to dialog na wiele instrumentów – zarówno „żywych”, jak i elektronicznych. Niezwykle istotną rolę w muzyce improwizowanej pełni głos ludzki, który jest wykorzystywany jako pełnoprawny instrument lub też jako narzędzie eksperymentu. Podczas piątkowego koncertu na scenie wystąpi jeden z największych wirtuozów wokalnej akrobatyki – Phil Minton. Ten brytyjski trębacz i wokalista free jazzowy jest znany z osadzania w muzycznych kontekstach fragmentów dzieł Williama Blake’a czy Jamesa Joyce’a. Jego głos wydaje się nie mieć żadnych ograniczeń – Minton potrafi wydobywać z siebie dwa dźwięki jednocześnie. Jego fascynujące improwizacje zbudowane są z pełnego spektrum odgłosów, jakie mogą wydawać ludzkie usta – krzyków, pomruków, kaszlnięć i czknięć. Towarzyszyć mu będzie zespół świetnych instrumentalistów: Andrzej Bauer – wiolonczela, Piotr Damasiewicz – trąbka, Jacek Kochan – perkusja, Gerard Lebik – saksofon i elektronika oraz Cezary Duchnowski – fortepian i elektronika. Każdy z muzyków jest silną indywidualnością na polskiej scenie, jednak gdy występują razem, potrafią nawiązać twórczy, inspirujący dialog.

6.04.2014, niedziela, godz. 17:00
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA), Studio Filmowe im. Z. Cybulskiego, ul. Wystawowa 1
Irracjonalna iluzja do potęgi trzeciej

Podczas koncertu w Centrum Technologii Audiowizualnych ważną rolę odegra głos – instrument, którego znaczenie w muzyce współczesnej jest nie do przecenienia. Partię wokalną wykona baryton Frank Wörner, który dotychczas współpracował m.in. z Ensemble Contrechamps (Genewa), Kammerensemble Berlin czy Klangforum Wien, występując w premierach utworów Varèse’a, Xenakisa czy Scelsiego. Towarzyszyć mu będą znakomite instrumentalistki – pianistka Małgorzata Walentynowicz oraz grająca na perkusji Agnieszka Koprowska-Born. W programie usłyszymy zarówno „klasyczne” już dzieło polskiej muzyki współczesnej, Fantasmagorię Kazimierza Serockiego na fortepian preparowany i perkusję, jak i utwory młodszego pokolenia polskich kompozytorów: Gates of the Irrational Dominika Karskiego na bas-baryton i fortepian, Conversionis Agnieszki Stulgińskiej na głos, perkusję i fortepian, Slejpnir Dobromiły Jaskot na głos męski, fortepian, obiekty perkusyjne i amplifikację oraz Logical shift Karola Nepelskiego na głos, perkusję i fortepian.

6.04.2014, niedziela, godz. 19:00
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA), Studio Filmowe im. Z. Cybulskiego, ul. Wystawowa 1
ReDim Q-Int

Kompozytor Adrian Foltyn jest zasacynowany postrzeganiem harmonii muzycznych przez ludzki mózg, czemu daje wyraz w swojej muzyce oraz pracy naukowej. ReDim Q-Int jest dziełem łączącym w sobie oryginalną „żywą” kompozcyję oraz dźwięki generowane w na bazie algorytmów. Za tradycyjne instrumentarium odpowiadać będzie Kwartet smyczkowy Nostadema, natomiast sam autor kompozycji obsługiwać będzie taśmę oraz elektronikę.

Więcej informacji: www.musicapolonicanova.pl

Menu