Zapraszamy na koncert Wrocławskiej Orkiestry Improwizującej

2 grudnia 2016 r. o godz. 19.30 zapraszamy miłośników muzycznych eksperymentów na kolejny koncert Wrocławskiej Orkiestry Improwizującej w Centrum Technologii Audiowizualnych. Oprawę wizualną wydarzenia przygotują uczestnicy warsztatów z podstaw VJ’ingu i Touchdesignera, które będą realizowane w CeTA.

[cml_media_alt id='10510']796x435[/cml_media_alt]

Będzie to już trzeci występ grupy muzyków, pod kierunkiem Dariusza Jackowskiego i Adama Webster’a. Zaprezentowane zostaną cztery utwory, przygotowane przez młodych kompozytorów: „Single Player” Niny Fukuoki, „Blueprint #1” Andrzeja Karałowa, „Sample 2” Anny Porzyc i „Cycles” Dariusza Jackowskiego. Tym razem, oprócz tradycyjnych instrumentów, jak harfa, wiolonczela, akordeon i fortepian, wykonawcy używać będą m.in. przewijarki do filmów, silnika krokowego, kieliszków, elektrycznych organów pneumatycznych, dan moi, reko reko oraz spring drum. Muzyce towarzyszyć będzie projekcja wizualizacji, które zostaną przygotowane przez uczestników warsztatów „Podstawy VJ’ing i Touchdesigner”, realizowanych w CeTA pod kierunkiem Adriana Jackowskiego, w dniach 21-25 listopada 2016 r.

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

A R T Y Ś C I

Anna Porzyc – w latach 2005-2010 studiowała teorię muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Na tej samej uczelni, w 2010 roku ukończyła studia I stopnia, a w 2012 roku studia II stopnia w zakresie kompozycji muzycznej. Ponadto uczestniczyła w kursach SYNTHESIS. Jej utwory autonomiczne wykonywane były w Polsce m.in. na festiwalu Musica Electronica Nova we Wrocławiu, na koncertach kameralnych organizowanych przez Filharmonię Wrocławską, a także w Niemczech na koncertach muzyki elektroakustycznej „Two Sample” w Kolonii i w Essen. Jest laureatką m.in. Konkursu dla Młodych Kompozytorów I Gorzowskiego Festiwalu Muzyki Współczesnej im. Wojciech Kilara oraz VII Konkursu Kompozytorskiego im. Zygmunta Mycielskiego.

Nina Fukuoka – ukończyła studia magisterskie z teorii muzyki oraz licencjackie z kompozycji na Akademii Muzycznej w Łodzi. W czerwcu 2016 r. ukończyła studia w Królewskim Konserwatorium w Brukseli. Obecnie kontynuuje naukę na podyplomowych studiach Advanced Master in contemporary music, organizowanych przez zespół muzyki współczesnej ICTUS i HoGent w Gandawie. Jej utwory wykonywane były między innymi przez Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej, Koninklijke Muziekkapel De Gidsen oraz miały premiery w brukselskiej operze De Munt/La Monnaie oraz Muziekgebouw aan ‚t IJ w Amsterdamie. Brała udział w licznych kursach muzyki współczesnej, m. in. 9th Impuls Academy for Contemporary Music w Graz, Międzynarodowych kursach kompozytorskich w Radziejowicach oraz 48. Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadt.

Andrzej Karałow – pianista i kompozytor, laureat wielu polskich i międzynarodowych konkursów oraz stypendiów. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasach kompozycji i fortepianu oraz wykładowca na macierzystej uczelni. Koncertuje w kraju i za granicą, także z towarzyszeniem renomowanych orkiestr. Nagrania jego kompozycji zostały opublikowane na płytach Ablaze Records w serii Electronic Masters vol. 3, na debiutanckim albumie zespołu Dziołak/Stankiewicz Duo oraz kronikach Warszawskiej Jesieni (2013, 2014). Członek Koła Młodych ZKP oraz współzałożyciel fundacji Ensemblage. Pomimo, że muzyka klasyczna jest głównym polem jego działalności, pozostaje otwarty na eksperymenty z muzyką elektroniczną oraz alternatywnymi gatunkami. Łącząc techniki i inspiracje z różnorodnych obszarów sztuki, tworzy swój unikalny język muzyczny.

Dariusz Jackowski – multiinstrumentalista, improwizator, specjalista w dziedzinach zastosowania systemów generatywnych w muzyce i programowania audio. Współpracował z wieloma uznanymi artystami, muzykami i kompozytorami, m.in. z Pawłem Hendrichem, Cezarym Duchnowskim, Andrzejem Bauerem, Rafałem Augustynem, Krzysztofem Wołkiem, Kostasem Georgakopulosem i Ainarą LeGardon. Wykładał syntezę dźwięku w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest autorem prac naukowych na prestiżowych konferencjach, m.in. International Computer Music Conference oraz Sound and Music Computing Conference. Brał udział m.in. w festiwalach Musica Polonica Nova, ISMC World Music Days i Avant Art Festival (gdzie zaprezentowano jego autorski elektroakustyczny projekt Vox Machinatione). Jest inicjatorem i pomysłodawcą różnego rodzaju innowacyjnych projektów, łączących muzykę z nowoczesnymi technologiami. Obecnie pracuje w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu, gdzie kontynuuje badania, współpracuje z artystami i prowadzi autorski cykl wykładów o muzyce algorytmicznej, warsztaty syntezy dźwięku oraz orkiestrę improwizującą.

Adam Webster – wiolonczelista z Liverpoolu. Przez ostatnie 15 lat grał w wielu grupach Free Improv, m.in. Swung Dash, Pecha Kucha, Amphibolous i Frakture Big Band. Grał również z wieloma światowej sławy muzykami Europejskiej Wolnej Improwizacji, takimi jak Evan Parker, Eddie Prevost, Carlos Zingaro, Maggie Nicols,Ben Patterson. Adam współpracuje z branżą filmową i teatrami, z tancerzami, artystami multimedialnymi i poetami, a także malarzami i aktorami teatru fizycznego.

Menu