Funkowa opowieść Piotra Figla z filmu „Przepraszam, czy tu biją?” na płycie CD!

Współpraca Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu z wydawnictwem GAD Records rozwija się w najlepsze! Po legendarnych („Czterej pancerni i pies” Adama Walacińskiego) i zupełnie zapomnianych („Mam tu swój dom” Krzysztofa Komedy) ścieżkach dźwiękowych przyszedł czas na film „Przepraszam, czy tu biją?” Marka Piwowskiego.

Grafika Www

„Przepraszam, czy tu biją” Marka Piwowskiego to, podobnie jak jego debiutancki „Rejs”, obraz kultowy. Pamiętany za doskonałe dialogi, niecodzienną obsadę i trzymającą w napięciu historię. Muzyka Piotra Figla także doskonale wpisuje się w kryminalną intrygę, odwołując się do najlepszych zachodnich wzorców. Potężne funkowe tematy (w tym oryginalna, pierwotna wersja „Agenta 008”) z pulsującą gitarą basową i ciężką jak ołów sekcją dętą sąsiadują tutaj z delikatnymi bossa novami, pełnymi zmysłowych harmonii elektrycznego piana Fender-Rhodes.

Kompozytor znany m.in. ze współpracy z Urszulą Sipińską w latach 70. był jednym z pierwszych artystów, którzy przenieśli nad Wisłę muzykę funk. Wydane w tej dekadzie albumy „Piotr” i „Gdzieś, kiedyś” do dziś pozostają wydawnictwami wręcz kultowymi, wypełnionymi po brzegi rozbujanymi utworami o niezwykłej mocy. Muzyka z „Przepraszam, czy tu biją”, nagrana w pół drogi między tymi płytami, stanowi ich logiczne i obowiązkowe wręcz uzupełnienie.

Album dostępny jest w formacie CD. ale planowana jest także wersja winylowa. Płytę przygotowano we współpracy z warszawską Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, będącą dysponentem praw do filmu Marka Piwowskiego. To jednocześnie kolejny przystanek na wspólnej drodze CeTA i GAD Records zmierzającej do odkrycia jak największej liczby interesujących nagrań polskiej muzyki filmowej sprzed lat. Archiwa Centrum Technologii Audiowizualnych kryją jeszcze wiele niespodzianek…

Menu
Skip to content