
Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję bezpłatnego 4-spotkaniowego kursu online modelowania 3D w programie Blender. Zajęcia z modelowania 3D skierowane są do osób, które są zainteresowane procesem kreatywnym w tworzeniu modeli trójwymiarowych do gier komputerowych. Propozycja skierowana jest do uczniów i studentów szkół i uczelni artystycznych oraz osób, które pracują już przy tworzeniu assetów lub pragną zająć się tym w przyszłości.
Kurs składa się z czterech spotkań, na których poruszone zostaną zagadnienia z obsługi programu, prawidłowej edycji geometrii obiektów 3D, teksturowania, tworzenia materiałów i przypisywania ich do obiektów, rzeźbienia w środowisku 3D, obróbki wyrzeźbionych obiektów i retopologii, animacji, oświetlenia sceny, renderowania, postprocessingu.
Na zajęciach dotkniemy wiele zagadnień z tworzenia modeli 3D – od modelowania przez teksturowanie, animację, oświetlenie i finalny render oraz eksport plików do silników takich jak Unity, Unreal Engine 5 i wielu innych. Nauczysz się wiele trików, które przyspieszą pracę z modelowaniem Twoich własnych obiektów i nauczą jak solidnie pracować w Blenderze 2.8+.
Wielkie rzeczy zaczynają się od małych kroków
Nasz kurs pozwoli Ci tworzyć assety od podstaw, na bazie szkiców koncepcyjnych, aby ułatwić tworzenie modeli 3D. Dzięki ćwiczeniom nabierzesz wprawy w tworzeniu przestrzennych brył i animacji modeli 3D. Z czasem będziesz tworzyć swoje własne wirtualne światy!
Twórz modele 3D
Z nowym Blenderem możesz tworzyć wiele – od modeli low poly po filmowe animacje i postprodukcję obrazu. Już teraz wskocz do tego zaawansowanego programu, dzięki któremu stworzysz swój pierwszy model 3D, animację czy doskonale oświetlony render.
Kurs dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Zajęcia obywać się będą online w poniższych terminach:
• 13 kwietnia 2023 (czwartek), godz. 17:00 – 20:00
• 18 kwietnia 2023 (wtorek), godz. 17:00 – 20:00
• 20 kwietnia 2023 (czwartek), godz. 17:00 – 20:00
• 25 kwietnia 2023 (wtorek), godz. 17:00 – 20:00
Norbert Kowalczyk jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu na kierunku Sztuki Mediów. Obecnie pracuje w branży modelowania 3D oraz projektowania graficznego, gdzie śmiało łączy środowisko 3D z grafiką projektową i motion designem. Jest również laborantem na ASP we Wrocławiu, prowadzi kursy Blendera w firmie Cat-Astrophe Games. W wolnym czasie rozwija swoje zainteresowania concept artem oraz tworzeniem muzyki.
Plan kursu
Dzień 1 – sterowanie, wstęp do modelowania (2 ćwiczenia, 1 zadanie domowe)
- instalacja programu,
- ustawienia, wtyczki,
- interfejs,
- Viewport 3D,
- Object Mode,
- Edit Mode,
- modyfikatory.
Dzień 2 – modelowanie, teksturowanie, edycja nodów (2 ćwiczenia, 2 zadania domowe)
- edit mode (część dalsza),
- obrazy referencyjne,
- cieniowanie modelu,
- oznaczanie cięć (Seams),
- rozkładanie siatki (UV Unwrap),
- przypisywanie tekstur,
- edytor nodów (Blender Nodes),
- narzędzia do teksturowania handpaintowego w Blenderze,
- linkowanie Blendera z programem zewnętrznym (Photoshop, Krita).
Dzień 3 – rzeźba, baking (2 ćwiczenia, 1-2 zadania domowe)
- modelowanie blokowe,
- remeshing brył,
- narzędzia rzeźbiarskie,
- zewnętrzne pędzle rzeźbiarskie (Stencils),
- retopologia zautomatyzowana,
- manualna retopologia,
- wypalanie map highpoly do lowpoly (Normalmap, AO, Curvature).
Dzień 4 – animacja obiektu, oświetlenie, kamery, render, wstęp do postprocessingu (2 ćwiczenia, 1 zadanie domowe)
- obsługa edytorów linii czasu, edytora grafów (Timeline, Graph Editor),
- animacja metodą dziedziczenia (parenting),
- zasady oświetlania sceny,
- kamera na scenie,
- renderowanie obrazu,
- renderowanie serii kamer (Burst Render)
- renderowanie animacji,
- wstęp do postprocessingu.
W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.
Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.
Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.
Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.
Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.
Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.