
Zapraszamy na bezpłatny 4-spotkaniowy kurs online modelowania do gier w programie Blender dla średnio zaawansowanych.
Wejdź do świata projektowania obiektów do gier komputerowych. Naucz się je wykonywać dzięki możliwościom, które drzemią w programie Blender.
Na kursie nauczysz się m. in. jak podzielić projekt na moduły, aby Twoje assety mogły być łatwo skalowalne w ambitnych projektach 3D. Dowiesz się jak korzystać z teksturowania i rzeźbienia w programie Blender oraz tak go skonfigurować, by pracować między programami (Photoshop, Krita itp). Dodatkowo nauczysz się korzystać z zaawansowanych technik pracy z modyfikatorami Array, Mirror i wieloma innymi oraz dowiesz się jak podejść do teksturowania i maksymalnie uprościć workflow.
Projektowanie przeróżnych światów nigdy nie było takie proste!
Z wiedzą o modelach modułowych możesz zbudować przestrzeń dowolnej wielkości przy minimalnym nakładzie pracy! Takie umiejętności z pewnością wzbogacą Twoje portfolio 3D, a jeśli już pracujesz w branży – pozwolą oszczędzić cenny czas i energię podczas kreowania obiektów i scen do gry. Na kursie wymodelujesz i oteksturujesz zestaw modułów, przetestujesz go w silniku Blender i gotowe assety wyeksportujesz do silnika Unity tworząc z nich Prefaby.
Zajęcia obywać się będą w formie spotkań online w poniższych terminach:
• 7 lutego (wtorek), godz. 17:00 – 20:00
• 9 lutego (czwartek), godz. 17:00 – 20:00
• 14 lutego (wtorek), godz. 17:00 – 20:00
• 16 lutego (czwartek), godz. 17:00 – 20:00
Norbert Kowalczyk jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu na kierunku Sztuki Mediów. Obecnie pracuje w branży modelowania 3D oraz projektowania graficznego, gdzie śmiało łączy środowisko 3D z grafiką projektową i motion designem. Jest również laborantem na ASP we Wrocławiu, prowadzi kursy Blendera w firmie Cat-Astrophe Games. W wolnym czasie rozwija swoje zainteresowania concept artem oraz tworzeniem muzyki.
Program
Dzień 1 – rzeźbienie, projektowanie modułów
- Blender a tablet graficzny,
- zasadność projektowania modułowego,
- zgodność skali projektu,
- modelowanie podstawowych obiektów (moduły budynku),
- modelowanie dodatkowych obiektów (szczegóły).
Dzień 2 – modelowanie niedestruktywne*, retopologia
- zaawansowane ustawienia modyfikatorów*,
- rozkładanie siatki UV,
- duplikat a instancja, hierarchia projektu.
Dzień 3 – projektowanie materiałów, malowanie tekstur
- tworzenie materiałów,
- malowanie tekstur, tekstury seamless*,
- budowanie obiektów z modułów, testowanie modułów w Blenderze,
- podgląd/renderowanie sceny.
Dzień 4 – budowanie sceny w środowisku Unity*/Blender
- eksport gotowych assetów,
- dodawanie assetów do Blender Asset Library,
- import assetów do programu Unity*,
- budowanie materiałów (przypisywanie tekstur) w Unity*,
- tworzenie Prefabów*,
- oświetlenie sceny, ustawienia środowiskowe,
- podgląd/renderowanie sceny.
*tematy dodatkowe, mogą zostać pominięte, jeśli grupa będzie potrzebować więcej czasu na zrozumienie podstawowych zagadnień kursu
W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.
Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.
Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.
Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.
Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.
Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.