
Zapraszamy na dwudniowe bezpłatne masterclassy „Ukryty język symboli w filmie” z Lechem Majewskim, jednym z najwybitniejszych współczesnych artystów. Spotkania mają charakter otwarty i są skierowane do wszystkich, którzy chcą zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę o kulturze i sztuce, zwłaszcza sztuce filmowej. Na przykładzie klasyki kina, tytułów takich jak „Ptaki” Alfreda Hitchcocka, „Ojciec Chrzestny” Francisa Forda Coppoli czy „Pulp Fiction” Quentina Tarantino, reżyser przeniesie słuchaczy w bogaty świat symboli i omówi mechanizmy konstruowania podprogowego przekazu oraz sposoby jego deszyfrowania.
Jak sam mówi: Język symboliczny jest jedną z najważniejszych form przekazów. Nie ma czegoś takiego jak nowy człowiek, współczesny człowiek. Dla mnie to ciągle jest stary człowiek pokryty warstwami pokoleń. Mówiąc obrazowo: jesteśmy cienką powłoką, najbardziej zewnętrzną warstwą na dużej bryle. Duża część naszej tożsamości związana jest z archaicznym, symbolicznym odbiorem rzeczywistości. W ten sposób komunikuje się z nami owa „zwarstwiona” nieświadomość zbiorowa.
Zajęcia odbywać się będą w Sali kinowej w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu ( wejście od tarasu) w dniach:
20 maja (poniedziałek) w godzinach 16:00-20:00
21 maja (wtorek) w godzinach 12:00-16:00
Lech Majewski – pisarz, malarz, reżyser filmowy i teatralny. Członek Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej, Gildii Reżyserów Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Spektakle, filmy, książki, instalacje i opery realizuje w USA, Brazylii, Anglii, Polsce, Niemczech, na Litwie i we Włoszech. Jego filmy m.in.: „Rycerz”, „Wojaczek”, „Angelus”, „Ogród rozkoszy ziemskich”, „Młyn i Krzyż” oraz „Onirica” prezentowane były na festiwalach filmowych m.in. w Cannes, Wenecji, Berlinie, Toronto, Rzymie, Nowym Jorku, Rio de Janeiro, Londynie, Barcelonie, Jeruzalem i Montrealu, zdobywając wiele nagród. Jego wideoarty, fotografie i rzeźby pokazywało wiele muzeów i galerii świata. W roku 2005 zorganizowane zostały dwie duże retrospektywy prac Lecha Majewskiego. Rok później twórczość Majewskiego uhonorowało najbardziej prestiżowe muzeum sztuki współczesnej The Museum of Modern Art w Nowym Jorku, organizując w maju 2006 indywidualną retrospektywę jego twórczości. Jej otwarcie uświetniła premiera „Krwi poety”, unikalnej sekwencji 33 wideoartów prezentowanych symultanicznie.
W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.
Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.
W przypadku warsztatów płatnych konieczne jest także uiszczenie płatności we wskazanym terminie. Wszystkie szczegóły dot. płatności zostaną przesłane drogą mailową.
Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.
Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.
Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.
Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.