Film Michała Rosy, autora m.in. „Rysy”, „Ciszy” oraz reżysera serialu „Czas honoru”, to niezwykła opowieść o losach mieszkańców kamienicy na Śląsku – Janie, Róży oraz zauroczonych nią trzech mężczyznach – Polaku, Ślązaku i młodym Niemcu. Film składa się z dwóch części. Pierwsza z nich rozgrywa się latem 1939 r., druga – w czasach powojennych. Tłem rozgrywających się wydarzeń jest Śląsk jako miejsce, w którym przez długi czas żyli wspólnie Ślązacy, Polacy, Żydzi i Niemcy. Wojna zerwała budowane przez wiele lat więzi między tymi narodami. Michał Rosa jest również autorem scenariusza do filmu. Operatorem zdjęć – Marcin Koszałka. Głównym producentem jest firma Argomedia. Główne role w filmie grają m.in. Karolina Gruszka, Agata Kulesza, Tomasz Borkowski, Krzysztof Stroiński i Marcin Perchuć.

CeTA odpowiedzialne było za postprodukcję ponad 120 ujęć. Od samego początku zespół CeTA towarzyszył ekipie filmowej, zaczynając swoją pracę już na etapie preprodukcji i planowania sposobu wykonania kilkunastu najtrudniejszych ujęć efektowych. Również na planie ekipa CeTA brała czynny udział w koordynacji i wykonaniu poszczególnych zadań filmowych, by możliwie jak najlepiej przygotować materiał do postprodukcji obrazu i w pełni zrealizować wizję reżysera oraz operatora. Z uwagi na czas i miejsce akcji filmu, plenerowe otoczenie często nie nadawało się w całości do sfilmowania jako gotowa scenografia i wymagało najczęściej sporych zmian, które nie mogły być wykonane na planie. W tym celu do wielu ujęć przygotowano niebieskie tła (bluescreen) i ustawiono je tak, by oddzielić od aktorów wszystko, co znajdowało się w drugim planie, a nie stanowiło części scenografii i miało być zastąpione w późniejszych etapach produkcji cyfrowo generowanym obrazem. Oprócz wspomnianych prac, CeTA stworzyło również kilkanaście ujęć, które wymagały ożywienia scenografii lub dołożenia animowanych elementów.

Ponadto wszystkie ujęcia wnętrz, do których scenografia powstała w studio Centrum Technologii Audiowizualnych, zostały rozbudowane o cyfrowy drugi plan, stworzony techniką matte paintingu i projekcji 3D. Do tej części prac wykorzystano wcześniej stworzoną bazę fotografii z Górnego i Dolnego Śląska. Dzięki temu udało się wzbogacić wspaniałą scenografię o dodatkowy element wizualny, umiejscawiający daną scenę w konkretnym miejscu i czasie.

CeTA jest koproducentem filmu.

VFX

 

 

Menu