
Szkolenie płatne. Rejestracja na szkolenie prowadzona jest przez stronę certyfikowanego ośrodka szkoleniowego Blackmagic Design w Polsce (http://www.frankfuterro.pl/)
Link do formularza rejestracji: bit.ly/DaVinciResolve17
Cena trzydniowych warsztatów: 1749,00 zł brutto
Zapraszamy na trzydniowe praktyczne warsztaty DaVinci Resolve 17 organizowane we współpracy z certyfikowanym ośrodkiem szkoleniowym Blackmagic Design w Polsce (http://www.frankfuterro.pl/).
Na szkoleniu zaprezentowane zostaną zasady korekcji barwnej, a także techniki pozwalające montować w programie filmy oraz postprodukować dźwięk. Przedstawiony zostanie również Fusion do zaawansowanej pracy nad VFX.
Blackmagic Design DaVinci Resolve to jeden z najbardziej zaawansowanych programów do montażu, korekcji barwnej i postprodukcji audio. Skutecznie wykorzystywany jest w produkcjach fabularnych, telewizyjnych i reklamowych. W wersji podstawowej dostępny jako darmowa aplikacja.
Kurs programu jest przeprowadzany od podstaw oraz dostosowany do poziomu i oczekiwań uczestników. Szkolenie ma formę ćwiczeń praktycznych, podczas których każdy uczestnik szkolenia pod okiem certyfikowanych trenerów DaVinci Resolve pracuje na indywidualnym stanowisku komputerowym. Kurs prowadzony jest dla maksymalnie 10-osobowej grupy.
Program kursu został skonstruowany w oparciu o materiały szkoleniowe oraz wytyczne Blackmagic Design. W ramach szkolenia uczestnicy dostają możliwość uzyskania autoryzowanego certyfikatu od firmy Blackmagic Design.
Zajęcia odbywać się będą w Pracowni Komputerowej nr 152 w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu (wejście od strony tarasu) w następujących terminach:
03.03.2022 (środa), godz. 10:00 – 18:00
04.03.2022 (czwartek), godz. 10:00 – 18:00
05.03.2022 (piątek), godz. 10:00 – 18:00
Szkolenie prowadzone będzie przez certyfikowany ośrodek szkoleniowy Blackmagic Design w Polsce (http://www.frankfuterro.pl/)
Maciej Gryzełko – Montażysta i kolorysta filmowy, twórca spotów, wizualizacji i teledysków. Związany z branżą postprodukcji od 2008 roku. Absolwent Montażu na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Certyfikowany przez Blackmagic Design trener Advanced DaVinci Resolve (w 2018 roku odbył szkolenie Advanced Color w National Audiovisual Institute w Paryżu). Lubi dzielić się zdobytą wiedzą, dlatego z powodzeniem od ponad 5 lat prowadzi warsztaty poświęcone zagadnieniom z zakresu postprodukcji filmowej.
Szymon Antoni Jędrys – Praktyk działający w przestrzeni fotografii i filmu, współzałożyciel RedKnife Films. Najlepiej czuje się w realizacji autorskich projektów i form dokumentalnych, w których odpowiada za realizację zdjęć i postprodukcję. Studiował Historię Sztuki na Uniwersytecie Śląskim. Z programem DaVinci Resolve związany od lat jako ekspert i użytkownik. Od 2017 roku, po odbyciu szkolenia w Academy Class w Londynie, jest certyfikowanym przez Blackmagic trenerem i edytorem. Prowadzi również szkolenia z realizacji ujęć filmowych z drona. Pracował przy realizacji wielu projektów komercyjnych i artystycznych.
PROGRAM:
Dzień pierwszy
1. Wprowadzenie do DaVinci Resolve
– konfiguracja programu
– kluczowe ustawienia projektów
– zarządzanie mediami
2. Podstawowe operacje montażowe w oknie Cut i Edit Page
– tworzenie nowego timeline
– import mediów do DaVinici Resolve
– podstawowa edycja materiałów filmowych
– podstawowa animacja materiałów graficznych
– dodawanie napisów
– globalne wyrównywanie poziomów dźwięku
– odtworzenie materiału w trybie pełnoekranowym
3. Zarządzanie mediami oraz zaawansowane operacje montażowe cz. 1
– tworzenie nowego projektu
– edycja kluczowych ustawień dla nowo utworzonego projektu
– podstawowe opcje podglądu metadanych dla importowanych mediów
– tworzenie Binów i Smart Binów
– generalne tryby podglądu i segregowania mediów w Media Pool
– opcje podglądu kodów czasowych dla mediów i timelinu
– metody nawigacji w oknie podglądy materiałów źródłowych
– tryby zrzutu materiału na timeline
– tworzenie nowych ścieżek audio i wideo
– kopiowanie, przenoszenie, dzielenie oraz usuwanie mediów z timelinu
– tryby i opcje podglądu timelinu oraz mediów na timelinie
4. Zarządzanie mediami oraz zaawansowane operacje montażowe cz. 2
– edycja mediów w trybie Trim Mode oraz Blade Mode
– praca z narzędziami Snapping i Linked Selection
– dodawanie przejść i efektów do materiału na timelinie
– edycja naniesionych przejść i efektów
– tworzenie presetów przejść i efektów
– obsługa narzędzi i kluczowych funkcji w inspektorze
– edycja mediów za pomocą klatek kluczowych
Dzień drugi
5. Praca z audio w Edit oraz Fairlight Page cz. 1
– dodawanie i edycja ścieżek audio na timelinie
– edycja audio w inspektorze
– sposoby użytkowania wskaźników audio oraz mixera w Edit Page
– ustawianie poziomów audio
– praca z audio za pomocą klatek kluczowych w Edit Page
– dodawanie przeników pomiędzy ścieżkami audio
– kopiowanie atrybutów pomiędzy plikami audio
6. Praca z audio w Edit oraz Fairlight Page cz. 2
– podgląd obrazu filmowego z poziomu Fairlight Page
– sposoby nawigacji po ścieżkach audio w Fairlight Page
– praca z efektami audio
– pomiary poziomów głośności
– miksowanie ścieżek audio w Fairlight Page
– kontrola i pomiar głośności za pomocą wskaźnika LUFs
7. Korekcja barwna w Color Page cz. 1
– praca nad kontrastem oraz poziomami luminancji
– zmiana temperatury barwowej ujęć
– funkcje i zastosowanie Color Wheels
– monitorowanie luminancji oraz saturacji za pomocą wykresów
– praca nad luminancją i zarządzaniem barwą za pomocą krzywych
– kopiowanie naniesionych zmian kolorystycznych pomiędzy ujęciami
Dzień trzeci
8. Korekcja barwna w Color Page cz. 2
– dopasowywanie ujęć na timelinie pod kątem poziomów luminancji i spójności barwnej
– tworzenie struktury Nodów
– kluczowanie wybranych partii obrazu za pomocą narzędzia Qualifier
– tworzenie i edycja masek Power Windows
– trackowanie obiektów i masek w Color Page
– dodawanie i edycja LUTów
– eksport 3D LUT z DaVinci Resolve
9. Praca nad efektami wizualnymi za pomocą Fusion Page
– eksploracja palety narzędzi i interfejsu Fusion Page
– budowa Nodów Fusion Page
– trackowanie obiektów
– animowanie napisów i grafik
– kluczowanie ujęć nagranych na green screenie
– import materiałów wideo z kanałem alfa
– dodawanie i edycja efektów z zasobnika Fusion Page
– animowanie efektów za pomocą klatek kluczowych
10. Deliver Page, techniki archiwizacji projektów oraz baz danych cz. 1
– poznanie interfejsu Deliver Page
– eksport plików audiowizualnych do żądanych kontenerów i kodeków
– eksport materiału z timelinu do osobnych plików
– eksport materiału z timelinu do jednego pliku
– wizualny zapis metadanych w pliku referencji
– tworzenie kolejki eksportu renderowanych plików
– eksport projektu z DaVinci Resolve
11. Deliver Page, techniki archiwizacji projektów oraz baz danych cz. 2
– tworzenie nowej bazy danych
– kopiowanie timelinu, projektu oraz mediów do żądanej lokalizacji
– konsolidacja i transkodowanie mediów w DaVinci Resolve
12. Panel Q&A (panel przeznaczony na dodatkowe pytania kursantów)
W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.
Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.
Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.
Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.
Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.
Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.