Warsztaty „Modular Process Music” 17.11.2019

Ta treść została przeniesiona do Archiwum.
Modular Process Music

Rekrutacja zakończona.

Zapraszamy na bezpłatne warsztaty „Modular Process Music” z budowy własnego modułu muzycznego pod okiem jednego z założycieli kolektywu artystycznego PanGenerator – Krzysztofa Cybulskiego. Warsztaty są organizowane w ramach cyklu  Canti Spazializzati #8 współfinansowanego ze środków Miasta Wrocławia (www.wroclaw.pl).

Modular Process Music to koncepcja / zestaw instrumentów zaprojektowanych do tworzenia muzyki improwizowanej w nowy sposób. Tytuł można rozumieć na 3 sposoby:
– „muzyka procesowa” – metoda tworzenia muzyki, w której kompozytor / artysta nie tworzy utworu stałego; raczej projektuje proces, który z kolei generuje muzykę;
– „proces modułowy” – proces, który można przeprojektować na bieżąco, zmieniając kolejność i relacje kilku modułów dźwiękowych;
– „muzyka modularna” – utwór składający się z modułów lub części, który można dowolnie składać i zmieniać w dowolnym miejscu.

Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość zbudowania własnego modułu muzycznego pod okiem Krzysztofa Cybulskiego.
Wszystkie materiały zapewnia organizator.

Warsztaty odbędą się w Sali kinowej w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu (wejście od tarasu) w dniu 17.11.2019 w godzinach 10:00 – 17:00.

Krzysztof Cybulski – muzyk i artysta dźwiękowy, absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Współzałożyciel kolektywu artystycznego panGenerator, zajmującego się sztuką nowych mediów i współpracującego m.in. z Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Centrum Nauki Kopernik, Narodowym Instytutem Audiowizualnym. Działa też solo, jako kompozytor, konstruktor instrumentów oraz basista w różnych formacjach rockowych i jazzowych (m.in. Lomi Lomi).

Laureat prestiżowego wyróżnienia Honorary Meniton Prix Ars Electronica (Austria) w 2017 roku w kategorii „digital musics & sound art” za ACOUSTIC ADDITVE SYNTH (akustyczny syntezator addytywny; 2015-2016). To zestaw zrobotyzowanych, interaktywnych piszczałek,
grających składowe harmoniczne, np. dźwięku przechwyconego przez mikrofon, dzięki czemu można sterować nimi za pomocą głosu. W 2016 roku dzieło znalazło się w półfinale Guthman Instrument Competition organizowanego przez Georgia Institute of Technology (USA).

Wcześniejsze prace Cybulskiego to m.in. SPECTRAL SCORE (2014), prezentowana na Biennale Sztuki Nowych Mediów WRO. Na podstawie analizy spektralnej brzmienia improwizującego instrumentu SPECTRAL SCORE generuje w czasie rzeczywistym interaktywną partyturę, graną a vista przez muzyków. https://vimeo.com/69394377

Kolejna praca FEEDBOXES (2016), prezentowana na NIME – The International Conference on New Interfaces for Musical Expression 2017 w Kopenhadze, to muzyczna zabawka, drewniane pudełka wyposażone w smartfon, mikrofon i głośnik, które reagują na dźwięk zgodnie z
zaprogramowaną regułą, dzięki czemu mogą „słuchać” grającego muzyka i wchodzić z nim w  dialog. https://vimeo.com/195930695

Obecnie Krzysztof Cybulski pracuje nad nowym instrumentem: ACOUSTIC HARMONIC SYNTH to ostatni z serii trzech projektów skupiających się na akustycznej resyntezie dźwięku, stworzonym w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas pracy nad SPECTRAL SCORE i AAS.
Instrument powstaje w ramach stypendium MKiDN. https://youtu.be/GkuZZFkDdAc

Strona artysty: http://www.krzysztofcybulski.com/

info_circle

W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.

Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.

Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.

Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.

Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.

Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.

Polecane szkolenia:

Skip to content