
Celem warsztatów jest przygotowanie młodych wykonawców do realizacji warstwy elektroniki towarzyszącej instrumentalnemu cyklowi miniatur dziecięcych. Prezentacja utworów odbędzie się na festiwalu Punto y Raya Junior, 5-6 października 2019 w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu. https://www.puntoyrayafestival.com/
Uczestnicy zapoznają się m.in. z podstawami: obróbki dźwięku, programowania Max/MSP, będą również wykorzystywać kontrolery MIDI oraz mikrofony kontaktowe.
Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest uczestnictwo we wszystkich spotkaniach (21-22 i 28-29 września), próbach (2-3 października) i występach (5-6 października).
Warsztaty przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-12 lat.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Zajęcia odbywać się będą w Studio filmowym im. W. J. Hasa w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu (wejście od strony tarasu) w dniach:
21-22 września ( sobota – niedziela) w godzinach: 11:00 – 14:00
28-29 września ( sobota – niedziela) w godzinach: 11:00 – 14:00
2- 3 października ( wtorek – środa) – próby generalne
5-6 października ( sobota – niedziela) – występ na żywo podczas festiwalu
Dariusz Jackowski
– multiinstrumentalista, improwizator, specjalista w dziedzinach zastosowania systemów generatywnych w muzyce i programowania audio. Współpracował z wieloma uznanymi artystami, muzykami i kompozytorami, m.in. z Pawłem Hendrichem, Cezarym Duchnowskim, Andrzejem Bauerem, Rafałem Augustynem, Krzysztofem Wołkiem, Kostasem Georgakopulosem i Ainarą LeGardon. Wykłada syntezę dźwięku w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest autorem prac naukowych na prestiżowych konferencjach, m.in. International Computer Music Conference. Brał udział m.in. w festiwalach Musica Polonica Nova, ISMC World Music Days i Avant Art Festival. Jest inicjatorem i pomysłodawcą różnego rodzaju innowacyjnych projektów, łączących muzykę z nowoczesnymi technologiami.
PROGRAM
- Poznanie kontrolerów MIDI
- Praca z mikrofonami kontaktowymi
- Montaż dźwięku
- Budowanie formy utworu
- Praca z żywymi muzykami
- Syntezatory
- Malowanie dźwięku, facesynth, nietypowe interfejsy
- Systemy generatywne
- Praca nad przetwarzaniem głosu
W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.
Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.
Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.
Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.
Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.
Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.