Masterclass: Dramaturgia wizualna ze Sławomirem Idziakiem 15-19.04.2020 (płatne) – ODWOŁANE

Ta treść została przeniesiona do Archiwum.
Dramaturgia wizualna ze Sławomirem Idziakiem

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego najpóźniej do dnia 27.03.2020 do godz. 11:59.


    Imię i nazwisko

    Adres e-mail

    Numer telefonu kontaktowego

    Wykonywany zawód

    Miejsce pracy/Miasto

    Dlaczego chciałby/-aby Pan/Pani wziąć udział w warsztatach?

    Czy posiada Pan/Pani wiedzę i doświadczenie związane z tematyką warsztatów?

    CV/Portfolio
    plik
    link

    Kilka słów o sobie:

    Prosimy wpisać następujący kod: captcha

    Administratorem danych jest Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wystawowej 1. Dane podane w formularzu służą w celu przeprowadzenia rekrutacji na warsztaty, a w przypadku zakwalifikowania się na warsztat w celu realizacji wszelkich działań związanych z organizacją i przeprowadzeniem warsztatów. Przekazanie danych służących do rekrutacji jest dobrowolne, jednak bez ich podania nie będzie możliwe przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego. W przypadku osób, które zakwalifikują się na warsztaty ich dane przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora danych, tj. w celu organizacji i przeprowadzenia warsztatów.
    Jeśli wyrazi Pani/Pan na to zgodę, mamy prawo przetwarzać Pani/Pana dane również w procesie przyszłych rekrutacjach na warsztaty, czyli do 12 miesięcy od przekazania danych. W innym przypadku dane będziemy przechowywać przez okres 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji.
    Nikomu nie udostępniamy Pani/Pana danych bez Pani/Pana wyraźnej zgody.
    Możemy przekazywać Pani/Pana dane wyłącznie osobom upoważnionym przez nas – naszym pracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki oraz podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu.

    Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej Polityce prywatności

    Wyrażam zgodę: (zaznacz wybraną zgodę)
    Administratorowi Danych Osobowych na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w niniejszym kwestionariuszu w celu przeprowadzenia rekrutacji na warsztaty w CeTA.TakNie

    Administratorowi Danych Osobowych na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA i ich przetwarzanie w celu niezbędnym do realizacji przyszłych procesów rekrutacji. TakNie
    Administratorowi Danych Osobowych na otrzymywanie informacji o działalności Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA na podany przeze mnie adres e-mail.TakNie
    Każda ze zgód może być w każdej chwili odwołana. Wystarczy wysłać wiadomość na adres e-mail: pr@filmstudioceta.pl

    Zapraszamy na 5-dniowe warsztaty z dramaturgii wizualnej prowadzone przez wybitnego operatora filmowego – Sławomira Idziaka.

    Warsztaty przeznaczone są dla reżyserów oraz operatorów.  Oparte będą na analizie filmu Krzysztofa Kieślowskiego „Niebieski” i dotyczyć będą głównie dramaturgii ze szczególnym uwzględnieniem dramaturgii wizualnej.  Podczas 5-dniowych praktycznych ćwiczeń z pomocą aktorów i studentów zostanie stworzony wirtualny film na podstawie oryginalnego (zdjęciowego) scenariusza filmu „Niebieski”. Ta edukacyjna wersja znanego filmu nie może być repliką filmu, który już powstał. Uczestnicy mają „stworzyć” utwór oryginalny oparty o inne przesłanie i opowiedziany w całkowicie odmiennym stylu. Uczestnicy realizując swoje sceny nie mają sugerować się tym, co zrobił mistrz, tylko mają odnaleźć odwagę i jasną i nowoczesną wizję filmów, które często były zrealizowane wiele lat temu.

    Dla Sławomira Idziaka, ta metoda tworzenia wirtualnego filmu w pigułce zazwyczaj bez kamery i techniki pozwala młodym adeptom poznać ich własne skłonności i słabości.  Mogą we współpracy z innymi zauważyć jak często jednostkowa idea jest błędna lub wycinkowa i jak często twórczy partner z czegoś, co jest zaledwie cząstkowe tworzy wartość dużo większą dodając własne pomysły. „Staram się akcentować konieczność pracy zbiorowej, kontrolę własnego ego, ale jednocześnie nie zapominaniu o własnej wrażliwości. Staramy się zawsze oddzielić to, co jest regułą w technice opowiadania, a co naszą często złudną wiarą, że widz musi podążać za naszymi zawiłymi ideami. Każdorazowo robiąc, czy inscenizując kolejne sceny, możemy zawsze na odtwarzaczu powrócić do już zrealizowanego filmu i porównać nasze sceny z tym, co zostało zrealizowane przez Mistrza. To daje uczestnikom interesujący materiał do dyskusji jak np. ustalone przez nich pierwszego dnia nowe przesłanie i styl filmu kształtuje odmienny sposób opowiadania i w rezultacie jak powstaje inny utwór.”

    Całkowity koszt warsztatów: 500 zł

    Warsztaty odbędą się w Sali kinowej oraz Studio im. W. J. Hasa w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu (wejście od tarasu) w następujących terminach:
    15.04  – 19.04 (środa – niedziela) w godz. 10:00 do 18:00.

    W tym godzinna przerwa obiadowa w okolicach 14:00.

    Sławomir Idziak – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej i Filmowej w Łodzi, renomowany operator filmowy, a także reżyser, scenarzysta i wykładowca, twórca Film Spring Open, Prezes Zarządu Fundacji Film Spring Open.

    Jako operator filmowy zrobił ponad 70 filmów w 19 krajach – między innymi zdjęcia do filmów Krzysztofa Kieślowskiego („Podwójne życie Weroniki” „Niebieski”), Andrzeja Wajdy („Dyrygent”), Krzysztofa Zanussiego („Rok Spokojnego Słońca”), Ridleya Scotta („Helikopter w ogniu”), Taylora Hackforda („Dowód Życia”), Michaela Winterbottoma („I want you”), Johan Saylesa („Men with Gun”), Davida Yeatsa „Harry Potter i Zakon Feniksa”, Natalie Portman (“Historia miłości i ciemności”) Sławomir Idziak z sukcesem łączy karierę zarówno jako wybitny filmowiec jak i wykładowca. Jest emerytowanym Profesorem Kunsthochschule fur Medien w Kolonii (Department of Film and TV). Jest i był zapraszany na wykłady na wydziale filmowym i TV University of Industrial Arts w Helsinkach, Filmhaus w Kolonii, Hamburger Film Werkstatt w Hamburgu ,Filmakademie Baden – Württemberg, FOCAL w Genewie, The National Film and Television School w Londynie, Film School w Sydney, Film School (DFFB) w Berlinie, Film Centre w Galway, Iralndia, National Film School of Denmark w Kopenhadze, Berlinale Talent Campus 2007, Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej i Filmowej w Łodzi, University of Applied Sciences and Arts, Faculty Design, Dortmund. Za swoją pracę jako operator, a także jako reżyser otrzymał wielokrotnie nagrody i wyróżnienia na festiwalach w Gdyni, Berlinie, Wenecji, Pradze, Aucland, a także nominacje do nagród BAFTA, Cezara i Oskara. Nagrody za osiągnięcia życiowe przyznano mu na festiwalach Plus Camerimage, Marburg, Miskolc.

    Ogromne doświadczenie zarówno w zawodzie filmowca jak i wykładowcy zainspirowały go, aby otworzyć nowe drzwi w edukacji filmowej. Jest autorem i koordynatorem corocznych Plenerów Film Spring Open – międzynarodowych warsztatów edukacyjnych dla branży audiowizualnej, których 15 edycja odbędzie się w dniach 13-22.10.2020 w Krakowie

    PROGRAM:

    Pierwszy dzień poświęcony jest analizie i pracy nad scenariuszem. W tej fazie akcentuję konieczność stworzenia i dopracowania zarysu stylu przyszłego utworu. Analizuje z uczestnikami jak sposób opowiadania (styl przyszłego utworu) będzie wpływał na istotę samej anegdoty.
    Analizujemy różne modele pracy i konieczność włączenia w tą fazę pracy nad scenariuszem wszystkich, którzy będą mieć wpływ na ostateczny kształt filmu (aktorzy, operator, kompozytor).
    Staram się podkreślić jak często rutynowe traktowanie tego okresu jest przyczyną późniejszej porażki. W tym dniu uczestnicy muszą sformułować swoją wizję przyszłego utworu, a przede wszystkim nowe przesłanie i styl w jakim będziemy opowiadać film. Dzieło, które zostało już zrealizowane przez wybitnego reżysera. Chodzi o to, aby robiąc swoje sceny uczestnicy nie sugerowali się tym, co zrobił mistrz, tylko mieli odwagę i jasną i nowoczesną wizję filmów, które często były zrealizowane wiele lat temu.
    Tego dnia staram się akcentować główny temat całego seminarium, jakim jest dramaturgia wizualna, co tak rzadko jest przedmiotem zainteresowania uczelni filmowych.

    Od drugiego dnia w systemie chronologicznym inscenizujemy (z pomocą aktorów) ważniejsze sceny z wybranego filmu, podkreślając, że chronologia w powstawaniu rzeczywistego filmu bardzo rzadko jest możliwa i tym bardziej dobrze wykorzystany okres wstępny (praca nad scenariuszem) jest warunkiem sukcesu.
    W tej fazie pracy staram się realizować główny temat seminarium, który za każdym razem może być inny, ale jednocześnie staram się nie zapominać o polifoniczności w powstawaniu dzieła filmowego, czyli wszystkich elementach pracy na profesjonalnym planie filmowym. Inaczej mówiąc staramy się odpowiedzieć na pytanie jak przełożyć tą wiedzę, którą uczestnicy mają z poszczególnych dziedzin w polifonicznej praktyce pracy na planie.

    Zazwyczaj już po dwóch dniach można się zorientować w jakiej dziedzinie uczestnicy są mocniejsi, a w jakiej mają problemy. Staram się tak dobierać sceny do realizacji, aby tą słabszą dziedzinę staranniej przepracowywać. Często dyskutujemy problem związany z naturą zawodów filmowych jaką jest niepokój strach przed nowym, który tak często powoduje, że młodzi adepci zamiast być wierni własnej wrażliwości powtarzają już gdzieś zobaczone wzorce.

    W ciągu kolejnych dni warsztatów staramy się zainscenizować najważniejsze sceny filmu, wskazując jak często w procesie pracy twórczej oddalamy się od ustalonych założeń. Czasem ma to pozytywny, ale bardzo często negatywny wpływ na ostateczny kształt dzieła. Analizujemy formy kontroli jaki utwór powstaje.

    info_circle

    W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.

    Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.

    Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.

    Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.

    Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.

    Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.

    Polecane szkolenia:

    Skip to content