Serdecznie zapraszamy na bezpłatne warsztaty z podstaw pracy z dźwiękiem cyfrowym z wykorzystaniem opensource’owego narzędzia Purr Data.
Warsztaty poprowadzi Krzysztof Cybulski – współtwórca kolektywu PanGenerator, muzyk i artysta dźwiękowy.
Warsztaty są adresowane do osób zarówno niemających wcześniejszych doświadczeń z dźwiękiem i syntezą, choć zainteresowanych tymi zagadnieniami, jak i muzyków, chcących poszerzyć swój arsenał o nowe narzędzia. Wprowadzają w świat dźwięku i jego przetwarzania z wykorzystaniem prostych technik, które umożliwią stworzenie własnych syntezatorów czy interaktywnych kompozycji/instalacji dźwiękowych.
Na warsztatach wymagany jest własny laptop i słuchawki/słuchawki z mikrofonami.
Warsztaty są dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Warsztaty odbędą się w jednym ze studiów zdjęciowych w Centrum Technologii Audiowizualnych przy ul. Wystawowej 1 we Wrocławiu.
Termin: 28 października (sobota) godz. 11:30 – 17:30
Plan warsztatów:
1. Podstawowe zagadnienia dotyczące dźwięku i jego digitalizacji:
– czym jest fala dźwiękowa;
– na czym polega jej digitalizacja;
2. Wykorzystane cyfrowej reprezentacji dźwięku do prostych przetworzeń brzmienia:
– modulacja amplitudy/częstotliwości;
3. Samplowanie dźwięku z mikrofonu i praca na samplach i ich przetworzeniach.
4. Podstawy syntezy:
– synteza addytywna;
– synteza subtraktywna;
5. Analiza spektralna dźwięku i jej wykorzystanie.
6. Sekwencer.
7. Wykorzystanie płytki Arduino jako kontrolera dźwięku lub urządzenia sterowanego dźwiękiem.
8. Praca nad własnymi syntezatorami/generatorami dźwięku, wykorzystującymi zaprezentowane techniki.
Krzysztof Cybulski – muzyk i artysta dźwiękowy. W swoich pracach łączy rozwiązania analogowe, cyfrowe, akustyczne i mechaniczne, tworząc interaktywne obiekty dźwiękowe oraz instrumenty. Laureat Paszportu Polityki za 2018 rok w kategorii kultura cyfrowa (wraz z grupą panGenerator, którą współtworzy od 2010 r.), drugiej nagrody na Guthman Musical Instruments Competition w 2020 r. oraz honorary mention na festiwalu Ars Electronica w 2017 r. Doktorant na wydziale reżyserii dźwięku UMFC. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz STOARTu. Prowadzi zajęcia oraz liczne warsztaty i wykłady z zakresu pogranicza sztuki i technologii, m.in. na warszawskiej ASP i Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Beneficjent stypendium artystycznego m.st. Warszawy w 2019 r., stypendium MKiDN w 2017 r. oraz programu Zamówienia Kompozytorskie w latach 2013 i 2015. Uczestniczył w wydarzeniach takich, jak: Future Innovators Summit/Ars Electronica Festival (Austria, 2018), Athens Digital Art Festival (Grecja, 2018), International Conference of New Interfaces for Musical Expression (Dania, 2017, Wielka Brytania, 2020), Ars Electronica (Austria, 2017), Guthman Musical Instruments Competition (USA, 2014, 2015, 2016 i 2020), Warszawska Jesień (2015, 2016, 2019, 2022, 2023), Musica Polonica Nova (2018), Biennale Wro (2015), Ad Libitum (2015), Audio Art (2018), Instalakcje (2015). Współpracował z artystami takimi, jak Robert Curgenven, Krzysztof Knittel, Anna Zaradny, Norman Leto, Grzech Piotrowski, Sławomir Wojciechowski. Współtworzy zespoły Lomi Lomi oraz 4way Quartet.