WYKŁAD Dźwięk kreacyjny w filmie, 20 listopada 2023

Rekrutacja zakończona.

Zapraszamy na bezpłatny wykład poświęcony tematyce ścieżki dźwiękowej „Dźwięk kreacyjny w filmie”, adresowany zarówno do uczniów i studentów kierunków filmowych i artystycznych, jak również wszystkich zainteresowanych teorią filmu oraz osób stawiających pierwsze kroki w praktyce filmowej.

Wykład będzie miał formę dwugodzinnego spotkania połączonego z prezentacją przykładów filmowych.

Dźwięk kreacyjny rozumiany jako silnie odautorski sposób budowania ścieżki dźwiękowej stanowi z jednej strony funkcjonalne narzędzie dla filmowców, z drugiej natomiast doskonały punkt wyjścia do ogólnej refleksji o roli dźwięku w filmie. Uczestnicy wykładu dowiedzą się m.in. z jakich elementów składa się ścieżka dźwiękowa filmu, jakie funkcje pełni dźwięk w filmie oraz jak powstaje dźwięk kreacyjny.  Zostaną omówione również zagadnienia techniczne m.in. technologie rejestracji i emisji dźwięku dla filmu, źródła dźwięku, dźwięk w poszczególnych etapach pracy nad filmem itd.

Dla zrozumienia tematyki wykładu nie jest konieczne posiadanie konkretnej wiedzy czy doświadczenia. Specjalistyczne pojęcia użyte podczas spotkania będą na bieżąco definiowane w przystępny sposób. Na ewentualne pytania i komentarze uczestników przewidziany jest czas na koniec spotkania.

 

Wykład odbędzie się w dniu 20 listopada (poniedziałek) w godz. 15:00 – 17:00 w sali kinowej CeTA, ul. Wystawowa 1, Wrocław.

Do sali kinowej dostaną się Państwo wejściem od strony tarasu.

Marcin Strauchold – reżyser i scenarzysta, absolwent reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz filologii hiszpańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Autor krótkometrażowych filmów pokazywanych i nagradzanych na festiwalach w kraju i zagranicą. Jego etiuda dokumentalna „Enrichment” zdobyła nagrodę specjalną na 14. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Nowe Horyzonty. Współautor filmów dokumentalnych o tematyce historycznej. Doktorant PWSFTviT w Łodzi. Przygotowuje pracę dotyczącą strategii wykorzystania historii w polskim kinie. Jego niefilmowe zainteresowania to zooterapia i praca z końmi.

PROGRAM

Podczas webinaru zostaną omówione m. in. następujące zagadnienia:

– struktura ścieżki dźwiękowej filmu,
– funkcje dźwięku w filmie,
– rys historyczno-technologiczny,
– obecnie przyjęte technologie rejestracji rejestracji i emisji dźwięku dla filmu,
– powstawanie dźwięku na poszczególnych etapach pracy nad filmem (preprodukcja, produkcja i postprodukcja),
– źródła dźwięków dla filmu: nagrania 100%, nagrania płaskie, postsynchrony, folley, bazy etc.,
– definicja dźwięku kreacyjnego,
– przykłady kreacji dźwięku w obrębie poszczególnych warstw ścieżki dźwiękowej,
– funkcje dźwięku kreacyjnego,
– analiza przykładów.

info_circle

W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi przesyłania zgłoszeń oraz przebiegu naboru uczestników kursów i warsztatów, zebraliśmy poniżej kilka najważniejszych informacji.

Wysłanie formularza stanowi zgłoszenie na warsztaty, ale nie jest jednoznaczne z przyjęciem na zajęcia. Po zakończeniu naboru, do wszystkich osób wysyłamy informację o jego wynikach.

Warunki dla uczestników określone są w opisie warsztatów. Niestety, mamy ograniczoną ilość miejsc i nie możemy przyjąć wszystkich zainteresowanych. Decyzję o przyjęciu na warsztaty podejmują sami prowadzący, którzy starają się stworzyć spójną lub dopełniającą się grupę pod kątem umiejętności i doświadczenia.

Nie, o przyjęciu na warsztaty nie decyduje data wysłania zgłoszenia, o ile zgłoszenie jest wysłane w terminie.

Tak, oczywiście. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie prędzej czy później każdy znajdzie coś dla siebie.

Dzień po zakończeniu naboru staramy się rozesłać wszystkie informacje o jego wynikach. Zdarza się jednak, że ilość chętnych jest znaczna, co nas bardzo cieszy, ale też może opóźnić o 1, maksymalnie 2 dni wysyłkę maili.

Polecane szkolenia:

Skip to content