Technologia
Centrum Technologii Audiowizualnych jest wyposażone w najnowocześniejszą HD kamerę oraz system umożliwiający nagrywanie obrazu i jego obróbkę w nieskompensowanym systemie 4:4:4:4 w dziesięciu bitach, zapewnia to najlepszą do osiągnięcia dziś jakość techniczną. Nieodłącznym komponentem systemu jest Ultimatte. Jest to urządzenie do compositingu, które umożliwia łączenie warstw obrazu na żywo. Jakość tego nałożenia jest tak dobra, że jakikolwiek jego ślad jest zupełnie niewidoczny. W zautomatyzowany sposób można łączyć skale fotografowanych obiektów oraz poruszać się kamerą na nieograniczonych fizycznie dystansach. System wyposażony jest w kilka prostych programów, umożliwiających przygotowanie wizualizacji od pomysłu filmu poprzez wszystkie etapy jego realizacji. Twórcy będą w stanie zaprojektować i przygotować wszystkie elementy obrazu by następnie sprawnie zrealizować cały film. Tym sposobem odwraca się proces tworzenia filmu, tu większy nacisk kładzie się na pre-produkcję.
-
Real time compositing
Udoskonaleniem procesu post-produkcji jest filmowanie, montaż oraz perfekcyjny compositing na żywo. W studiu Centrum Technologii Audiowizualnych jest to możliwe.
-
Pre-produkcja zamiast post-produkcji
System wyposażony jest w kilka prostych programów, umożliwiających przygotowanie wizualizacji od pomysłu filmu poprzez wszystkie etapy realizacji. Twórcy będą w stanie w prosty sposób zaprojektować i przygotować wszystkie elementy obrazu by potem sprawnie zrealizować swój cały film. Tym sposobem odwraca się proces tworzenia filmu, tu większy nacisk kładzie się na pre-produkcję. Następnie wchodząc do studia na czas zdjęć, twórca jest w stanie już po kilku godzinach wyjść z gotowym produktem filmowym. Podstawą systemu jest wielowarstwowość obrazu, twórca pracując nad filmem widząc efekt, w każdej chwili może wszystko zmieniać, „wymazując” kolejne warstwy i nagrywając kolejne do momentu aż osiągnie na obrazie wymarzony efekt.
-
Nieograniczony ruch kamery w przestrzeni
System ten umożliwia wykonanie każdego ruchu w przestrzeni bez ograniczeń scenograficznych, wielkości hali zdjęciowej czy plenerów. Elementy obrazu, takie jak skala makiety, rzeczywista scenografia, CGI i wszystkie inne elementy obrazu jak ruch kamery (motion controled camera) łączone są na żywo z aktorami. Czy to nie jest marzenie każdego twórcy filmowego?